Cum sa iti pastrezi clientii fideli
In prezent, mediul de afaceri este din ce in ce mai competitiv, iar serviciile excelente oferite clientilor sunt esentiale pentru succes. Mai mult decat atat, calitatea produselor si modul in care ai grija de clienti fac diferenta dintre businessul tau si cel al concurentei.
De cele mai multe ori, afacerile prospera datorita clientilor fideli, insa acest lucru nu este usor de obtinut. In vederea acestui fapt puteti lua in calcul urmatoarele strategii de pastrare a clientilor, care sunt utile atat pentru afacerile mari cat si pentru afacerile mici:
Rasplateste-ti clientii
Trimite-le un cadou, o oferta personalizata sau pur si simplu trimite-le multumiri. Peter Drucker, unul dintre cei mai mari ganditori ai managementului modern, a datorat o mare parte din succesul sau faptului ca trimitea in fiecare zi cel putin 12 carti cu multumiri clientilor sai.
Indeplineste-ti promisiunile
In sfera afacerilor cel mai important lucru este sa faci ceea ce ai spus ca ai de gand sa faci. Nu promite niciodata ceva de care nu esti sigur ca il poti duce pana la capat. In caz contrar, vei pierde increderea celorlalti si iti va fi afectata integritatea, iar la final, acest lucru va conduce spre esecul afacerii.
Fii pozitiv
Numeroase studii arata ca o abordare pozitiva este de cele mai multe ori cea mai eficinta strategie pentru obtinerea si pastrarea clientilor fideli. Spre exemplu, evita sa folosesti afirmatii precum „30% dintre persoane nu au descoperit acest produs”. In schimb te poti exprima astfel „ Alatura-te celor 70% dintre persoane care azi se bucura de acest produs”.
Foloseste cuvinte pe care clientilor le-ar placea sa le auda
Alege-ti cu grija cuvintele cheie pe care vrei sa le folosesti. Intotdeauna cuvintele convingatoare sau de incurajare au un mai mare impact asupra consumatorilor.
Implica-te personal
Intr-un studiu din Jurnalul de Sociologie Aplicata, cercetatorii au demonstrat faptul ca atunci cand te implici personal in nevoile clientilor, acestia sunt mult mai receptivi la produsul tau. Fa-le oferte in functie de necesitatile lor si asigura-te ca se bucura in totalitate de avantajele primite.