De ce eliminarea vechiului continut ajuta site-ul
Te-ai gandit vreodata la Google Panda? Iti poate parea invechit sa vorbim despre el, dat fiind ca a aparut acum aproape 6 ani de zile. Insa acest serviciu – care in mod uimitor gaseste site-urile web care nu indeplinesc standardele de calitate impuse, urmand sa le penalizeze – este in mod clar demn de luat in seama!
Exista opinii care sustin ideea ca un continut invechit devine irelevant, Google (si, implicit, Panda) stie ca un continut depasit ca data este, automat, ignorat de catre cititori. Dar asta nu este in totalitate adevarat! Un continut invechit, care nu atinge standardele de calitate, poate dauna ranking-ului tau de search, atata timp cat acel continut este accesibil prin motorul de cautare.
Este foarte posibil sa stai pe o mina de aur in ceea ce priveste valoarea SEO pierduta, pe care, insa, o poti recupera prin cateva mici schimbari.
Acum 6 ani, poate chiar mai mult, norma era sa scrii postari scurte, 500 de cuvinte, daca nu chiar mai putin. Trebuia sa te focusezi asupra unor cuvinte cheie de nisa. Cu siguranta, acest vechi continut a fost valoros la vremea lui. Astazi, insa, aceasta pare sa nu mai conteze. Daca inainte, articolele de 500 de cuvinte erau mai mult decat suficiente, pentru a-si face treaba, astazi, articole de 1000 de cuvinte, abia daca reusesc. Idealul, din punct de vedere al Medium, este articolul care necesita 7 minute pentru a fi citit si are pana la 1600 de cuvinte.
SerpIQ a realizat un studiu asemanator, acum cativa ani in urma. A ajuns la concluzia ca cele mai apreciate si citite continuturi sunt cele care ating numarul de 2400 de cuvinte.
IDENTIFICA CONTINUTUL CARE ARE NEVOIE DE AJUSTARI
Pentru cei care detin site-uri mai vechi, s-ar putea sa intampinati probleme in ceea ce priveste continut tau vechi. Ai putea avea de-a face cu peste sute de vechi postari sub 1000 de cuvinte.
Aici intra in scena Pinguin – un tool din partea Barracuda Digital. Acest tool scaneaza istoricul traficului tau. Astfel, poti compara traficul inregistrat de paginile tale. Atunci cand intalneste o pagina cu trafic scazut, atunci te instiinteaza. Desigur, acest tool functioneaza numai daca ai folosit si Google Analytics pana in momentul aferent.
CUM SA-TI IMBUNATATESTI VECHIUL CONTINUT
1. Daca este vorba despre un continut valoros, care poate fi imbunatatit prin simpla rescriere, atunci fa-o. Transforma un post de 500 de cuvinte, intr-unul de 1500-2000 si fa bine si promoveaza-l in social media.
2. Daca ai mai multe postari mici, despre un subiect mare, atunci combina toate acele mici postari intr-una singura.
3. Daca ai un vechi articol, nu foarte valoros, despre un subiect pe care l-ai abordat de curand, atunci elimina-l pe primul dintre ele si redirectioneaza-l catre cel nou.
4. Ultima varianta – gasesti un continut deloc valoros, irelevant. Nu are rost sa-l rescrii! Sterge-l si atat!