Cresterea vanzarilor prin social media
Anul 2016 a fost anul de varf pentru consumatori. Acum s-a inregistrat o evolutie rapida a comportamentului consumatorilor. Cumparaturile online prin intermediul device-urilor mobile au ocupat locul intai in topurile mondiale, iar experienta a devenit tot mai „sociala” prin intermediul platformelor de socializare (Facebook, Twitter sau Instagram). Astfel, aceste platforme au lansat o noua posibilitatea pentru comertul online – butonul de „cumpara” (buy).
Astfel, datorita acestor noi obisnuinte de shopping online, micile afaceri online au acum posibilitatea de a inregistra cresteri profitabile in timp real.
Mai jos iti vom expune 4 dintre cele mai solide strategii, care iti pot promite o crestere considerabila a vanzarilor online pe 2017.
1. DEVIN-O PERSONAL
Social media este ca un spatiu special creat pentru a realiza conexiunea cu consumatorul tau. De cele mai multe ori, astfel ai sansa de a dobandi o relatie de lunga durata, bazata pe loialitate cu targetul tau.
Pentru a-ti promova produsele si serviciile tale, te poti folosi de platforme ca Facebook si Twitter pentru a share-uii subiecte, care nu au neaparata legatura cu produsul, dar care creeaza o emotie pozitiva, care duce la alte share-uri. Astfel, consumatorul tau se va simti mult mai conectat cu brandul pe care il reprezinti, ajungandu-se la mult mai multe vanzari pentru tine.
2. PRIORITEAZA CUSTOMER SERVICE-UL
Pentru multi consumatori, pagina de Facebook sau de Twitter sunt primele cai prin care pot lua legatura direct cu brandurile, pe care le consuma. De aceea, ultimul lucru pe care ti l-ai putea dorii este ca serviciul tau de relatii cu clientii (customer service) sa dea gres. Astfel, vei avea de-a face cu o atitudine negativa si distanta din partea clientilor tai.
Pentru a evita o astfel de situatie, este important sa fii acolo 12/24, pentru a raspunde intrebarilor si nevoilor ridicate de clientii tai.
3. PROFITA DE FAPTUL CA ERA MOBILE IA AMPLOARE
Afacerile de orice fel -mici, mijlocii sau mari- nu mai pot ignora faptul ca un impact foarte mare asupra shopping-ului online il au device-urile mobile. 85% dintre americani au declarat ca device-urile mobile sunt o parte centrala a vietii lor de zi cu zi. Asta nu poate decat sa reprezinte un mare avantaj pentru cei care vand online!
Cu peste 1 milione de useri activi/pe luna, Facebook se recomanda ca fiind cea mai buna aplicatie de mobile, care promite un volum foarte mare de cumparatori.
4. ADAUGA MAGAZINUL ONLINE PE PLATFORMELE DE SOCIAL MEDIA
Iti poti optimiza reach-ul online prin adaugatea unui shopping cart direct pe pagina ta de Facebook. Astfel, cumparatorii tai au posibilitatea de a cumpara direct de acolo, fara a fi obligati sa paraseasca pagina de Facebook. La fel de bine, poti adauga aceasta extensie si blogului tau de WordPress sau altei pagini online, unde iti promovezi produsele si/sau serviciile.