Știrbei Vodă, Nr.7A, Etaj 5
Craiova, Dolj
+40 767.583.603
Consultanță și suport tehnic
[email protected]
Dorești o ofertă personalizată?

Cum iti stabilesti publicul tinta?

publicul-tinta

Indiferent de produsul vandut, primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa-ti alegi si sa-ti intelegi clientii. Cine sunt ei? Ce au ei nevoie? De ce ar trebui sa-ti cumpere produsul? Ce au ei de castigat?

Identificarea publicului tinta este una dintre etapele cele mai importante pe care trebuie sa le iei in calcul atunci cand planuiesti o afacere.

Cum identifici publicul tinta?

Iata 5 modalitati care te vor ajuta sa te concentrezi asupra potentialilor tai clienti.

Intelegerea produsului. Atunci cand te hotarasti sa vinzi ceva, cel mai important aspect sunt serviciile oferite. Stabileste punctele forte si avantajele produsului tau iar mai apoi gaseste principalul lucru la care acesta ar putea fi de folos.

Fa-ti un plan de afacere. Analizeaza obiectivele pe care ti le-ai stabilit si gandeste-te cu ce ai putea tu sa iesi in evidenta fata de concurenta. Pe masura ce iti consulti planul de afacere, gandeste-te la client. Nu te axa niciodata pe vanzarea propriu zisa ci pe calitatea produselor si pe nevoile consumatorilor.

Dezvolta un profil de client. Dupa ce ai incheiat activitatea de cercetare a produsului, creeaza o scurta descriere a posibililor clienti care sa includa atat informatii demografice cat si informatii sociale. Informatiile demografice pot include: varsta, sex, mediul, originea etnica, starea civila sau veniturile, iar informatiile sociale identifica comportamentul, hobby-urile, interesele, stilul de viata sau valorile clientului. Ambele tipuri de informatii sunt esentiale profilului de client si te vor ajuta sa identifici tipul de persoana care iti poate cumpara produsul.

Evalueaza-ti propria decizie. Daca ti-ai facut deja o idee despre publicul tau tinta, asigura-te ca ai luat in considerare toate aspectele urmatoare: Sunt suficienti oameni care corespund criteriilor? Va beneficia clientul cu adevarat de produsul pe care il vinzi? Este acesta util si accesibil? Daca gasesti un numar foarte mic de oameni care se potrivesc acestor criterii, cu siguranta trebuie sa reevaluezi tinta.

Verifica concurenta. Care sunt principalii tai competitori? Cine sunt clientii lor actuali?
Nu alege neaparat acelasi public tinta ca si al concurentei, s-ar putea sa gasesti si o alta nisa pe care ei nu o au in vedere. Cerceteaza mai mult!