5 Sfaturi pentru o campanie de marketing eficienta
Atunci cand ne gandim la initierea sau dezvoltarea unei afaceri, campania de marketing poate fi cheia succesului. Tocmai de aceea, pentru a fi eficient, tot acest proces publicitar presupune multa atentie si precizie.
Nu conteaza cat de bune sunt serviciile oferite de tine, daca nu faci publicitate, nimeni nu va stii lucrul acesta. Atunci cand este creat un produs, specialistii de marketing trebuie sa aiba ca scop principal audienta cat mai mare si costul cat mai redus. Daca este facuta corect, publicitatea poate deveni o investitie ideala pentru afacerea ta.
Urmeaza-ti publicul tinta
Intotdeauna campania de marketing trebuie sa fie orientata spre piata de nisa a firmei. Stabileste ce fel de clienti doresti sa atragi iar apoi asigura-te ca toate anunturile li se adreseaza lor in mod personal. Tine cont de faptul ca nici un serviciu sau produs nu se potriveste oricui. Exista oameni de afaceri care incearca sa atinga fiecare piata, cu speranta ca astfel pot atrage mai multi consumatori. Acest lucru este total gresit deoarece fiecare produs are propriul lui public tinta care trebuie gasit si exploatat. Axandu-te pe mai multe categorii de potentiali clienti deodata, risti sa pierzi energie, bani si timp.
Evidentiaza avantajele intreprinderii
Accentueaza avantajele companiei si beneficiile serviciilor oferite. Axeaza-te pe caracteristicile principale care dau valoare produsului si evidentiaza aspectele lui pozitive. Inainte de toate acestea, asigura-te ca oferi servicii de calitate si ca produsul este intr-adevar util pentru consumatori.
Creeaza-ti un logo sau o imagine caracteristica
Exista o multime de produse pe care le recunoastem foarte usor datorita logo-ului sau ambalajului, nu-i asa? Atunci cand vine vorba de publicitate si promovare, imaginea este cea care conteaza. Astfel, odata cu inceperea unei campanii de marketing, simbolul firmei este primul aspect pe care trebuie sa-l iei in considerare.
Promoveaza-ti afacerea in locurile potrivite
De cele mai multe ori revistele de publicitate, posturile de radio sau chiar programele de televiziune pot fi niste variante de promovare foarte bune. Inainte de a stabili care dintre acestea sunt cu adevarat potrivite pentru afacerea ta, cerceteaza mai multe detalii despre publicul tinta: cine sunt ei, ce citesc si ce asculta. Doar asa poti alege cea mai eficienta varianta mass media pentru tine.
Diversitate
Un produs poate fi promovat printr-o multitudine de canale, cu ajutorul carora, consumatorii pot afla de serviciile oferite. Prezinta produsul prin diverse mijloace potrivite atat pentru publicul tinta cat si pentru bugetul tau. Fie ca alegi site-urile de socializare, presa scrisa, cupoane, reviste, carti de vizite sau brosuri, promoveaza produsul in cat mai multe medii.