Cum sa va tineti cititorii concentrati pe site
Incercati sa cititi o carte in timp ce faceti un puzzle. Acesta este mediul intelectual de pe internet.
Forma continutului unui site este foarte importanta pentru ca atunci cand utilizam internetul se creaza anumite schimbari la nivelul creierului care afecteaza abilitatea de a ne aminti ceea ce citim sau nu acordam o suficienta atentie pentru a intelege pe deplin ceea ce am citit.
Sa trecem in revista cateva aspecte importante de care trebuie sa tinem cont atunci cand cream continut pentru un site:
- Cu cat sunt mai multe link-uri intr-un articol, cu atat intelegerea cititorului scade. Acest lucru poate fi din cauza faptului ca cititorii acorda mai multa atentie evaluarii link-urilor si dau click pe ele, fara sa dea o importanta prea mare continutului.
- Vizitatorii care intalnesc multe link-uri pe pagina, dau mai degraba click pe link-uri, fara sa citeasca paginile cu atentie. Mai rau, vizitatorii nici nu-si amintesc ce au citit pe paginile respective sau nici nu citesc continutul acestora. Acestia dau click in loc sa citeasca si sa gaseasca raspunsuri.
- Oamenii care urmaresc o anumita stire retin mai multe informatii atunci cand nu privesc titlurile care se deruleaza in partea de jos sau dreapta a ecranului.
- Continutul dumneavoastra va distrage si suprasolicita cititorii? Sunt mesajele dumneavoastra prea lungi si prea complexe? Pot vizitatorii dumneavoastra sa gaseasca rapid informatiile de care au nevoie? Cum ii prinzi pe cititorii care dau click in loc sa se concentreze pe continut?
- Tineti minte ca pe internet „mai putin” este de fapt „mai mult”. Eliminati caracteristici care distrag atentia cum ar fi animatiile flash sau derularile de text sau alte articole.
- Optimizati navigarea pe site-ul dumneavoastra prin impartirea informatiilor in pagini mai scurte.
- Faceti hyperlink-urile mai descriptive. Nu le spuneti cititorilor doar „Cititi mai multe aici”, spuneti-le despre ce vor citi daca vor da click pe acel link.
- Scrieti continutul site-ului pe un ton conversational, mai putin formal.
- Comunicati ideea principala de la inceput, nu va asteptati ca vizitatorii sa citeasca o introducere prea lunga.
- Utilizati cu moderatie adjectivele, hiperbolele sau jargoanele. Luati in considerare utilizarea unui video pentru a comunica informatii mai complexe.