5 trenduri de marketing digital in 2016
Marketingul online este o arie care evolueaza incredibil de repede! Fiecare an care trece, aduce noi hardware, noi software si, desigur, noi preferinte ale utilizatorilor.
Pentru a se dezvolta o strategie de marketing online de succes, companiile trebuie sa fie intotdeauna la curent cu ultimele trenduri. Cei care pot prezice urmatorul “mare pas”, au un mare avantaj de partea lor, fata de competitie. Astfel, au sana de a atinge noi piete si de a-si seta reputatia si expertiza. Intre timp, cei care stau si asteapta sau care se tem sa adopte noi strategii, rateaza multe oportunitati.
Cum anul 2015 se apropie cu pasi repezi de sfarsit, este important ca afacerea ta sa fie in cunostinta de cauza, privind cele 5 trenduri din zona marketingului online pe 2016.
1. MAI MULTE AD-URI VIDEO
Ad-urile video nu sunt, in mod clar, noi ca si concept, dar vor predomina in anul 2016. Pentru inceput, Facebook si Bing au inceput deja sa ofere optiunea de video pentru advertiseri. Mai important de atat, Google include acum si content video in motoarele sale de cautare. Acesta este un pas important in ceea ce priveste ad-urile online video, pentru ca sunt cele care arata ca userii accepta, in sfarsit, importanta acestora si eficienta.
2. EXTINDEREA APLICATIILOR
In aprilie, cand Google si-a schimbat algoritmul, pentru a-i recompensa pe cei cu site-uri mobile friendly, a inceput sa se foloseasca de informatia indexata de aplicatii, ca si factor determinant in rankurile de cautare.
De atunci, indexarea aplicatiilor a crescut uimitor! Detinatorii de afaceri tin pasul usor, in mod special din cauza ca aplicatiile sunt mult mai receptiv fata de userii individual.
In mod evident, site-urile care suporta si device-uri mobile, nu pleaca nicaieri; insa,daca un lucru e cert, e faptul ca in 2016 vor fi mult mai eficiente companiile care detin aplicatii proprii.
3. PARTEA DE MOBILE DOMINA IN CONTINUARE PARTEA DE DESKTOP
In 2016 se preconizeaza ca partea de mobile va eclipsa total rata folosirii variantei desktop. Este evident ca traficul de pe desktop nu va disparea complet, dar este clar ca Google anticipeaza inca de pe acum ca traficul din mobile va fi preponderent. Lucru care deja se intampla; anul acesta tot mai multi oameni au folosit mobilul pentru cautari si nu desktopul.
4. NOI STRATEGII DE OPTIMIZARE
In trecut, cele mai multe strategii de marketing online se bazau pe SEO si pe PPC. Acum, asistenti digitali ca Siri si Cortana pot fi optimizate sa raspunda consumatorilor la intrebari. In 2016, tot mai multi patroni de firme vor cauta sa-si asigure afaceriile, pentru ca acestea sa poata fi usor gasite de catre asistentii virtuali.
5. CRESTE BUGETUL PENTRU PUBLICITATE
De-a lungul ultimilor ani, marketingul online a crescut, devenind cu adevarat competitiv- lucru care se va continua chiar si in 2016. Se asteapta ca toate companiile sa cheltuiasca cu 10 bilioane de dolari mai mult, pe partea de marketing digital, decat au facut-o in 2015.
Acestea nu sunt toate trendurile care caracterizeaza anul 2016, dar sunt cele care se preconizeaza sa aiba cel mai mare impact asupra pietei.