Știrbei Vodă, Nr.7A, Etaj 5
Craiova, Dolj
+40 767.583.603
Consultanță și suport tehnic
[email protected]
Dorești o ofertă personalizată?

Comparatie OpenCart vs Magento

OpenCart sau Magento

Magento și OpenCart sunt două dintre cele mai mari și mai populare platforme eCommerce din zilele noastre. Fiecare este optimizată în felul său pentru a oferi un set unic de funcții adaptate anumitor tipuri de afaceri.

Însă ce platformă să alegeți pentru a deschide un magazin de comerț electronic? Vom încerca să răspundem acestei întrebări în următorul articol printr-o comparație între cele două platforme.

OpenCart vs Magento: Asemănări

Înainte de a începe să le comparăm, ar trebui să menționăm unele dintre asemănările lor. Ambele platforme sunt open source, fiind dezvoltate în PHP. De asemenea, permit adăugarea produselor cu ușurință prin utilizarea șabloanelor (template-uri) și oferă o mulțime de extensii și add-on-uri.

Atât Magento, cât și Opencart, suportă un număr nelimitat de produse și permite managementul mai multor magazine (multi-store). Mai mult, suportă limbi și valute multiple, totodată permițând clienților să efectueze plăți recurente.

OpenCart vs Magento: Diferențe

Ambele platforme au fost concepute pentru magazine online medii si mari. OpenCart este o platformă mare, dar nu este echipată cu atâtea instrumente precum Magento, aceasta având o mulțime de funcții și instrumente. Însă, dacă ești începător sau la început de drum, Opencart este mai potrivit pentru tine, Magento fiind ceva mai complicat de utilizat.

Interfața cu utilizatorul

Indiferent dacă ești amator sau dezvoltator cu experiență, o interfață ușor de utilizat este întotdeauna bine venită. Încă din primele momente, se poate observa că OpenCart este optimizat pentru simplitate, oferind o interfață cu utilizatorul prietenoasă și usor de navigat.

Platforma are în panoul de administrare o bară laterală care oferă o navigație simplă. Se pot descărca extensii, se poate modifica designul, se pot adăuga produse, categorii, crea opțtiuni si atribute pentru produse cu ușurință cu ajutorul tab-urilor din partea stângă.

De asemenea, prezintă date statistice simplificate, oferind informații în timp real despre vânzări, clienți, comenzi. Mai mult, oferă by-default numeroși procesatori de plăți internațtionalo, cât și o mulțime de metode de livrare. Pe plan național se poate integra cu usurință cu majoritatea procesatorilor de plăți (ex. mobilPay, PlatiOnline, euPlatesc, PayU, LibraPay, etc.).

Magento are o structură complicată, dar care oferă caracteristici și funcționalități complexe, nefiind accesibil fără un anumit nivel de cunoștințe în acest domeniu. Având o curbă de învățare abruptă, mulți clienți preferă să angajeze un dezvoltator Magento care să se ocupe de administrare și mentenanță, chiar dacă platforma vine cu documentație oficială pentru ajutor și asistență.

Totuși, panoul de administrare este bogat în informații, iar managementul catalogului este considerabil mai avansat, cu funcții precum moderarea etichetelor produselor, setarea cantităților minime și maxime, precum și gruparea produselor în funcție de culoare, dimensiune, origine, caracteristici etc.

Personalizare și extensii

Când vine vorba de OpenCart vs Magento, trebuie să decidem care platformă oferă o experiență de cumpărături mai bună, opțiuni de personalizare, resurse SEO mai puternice, cât și plugin-uri și integrări nelimitate.

Deși OpenCart nu oferă în varianta implicită atâtea funcții precum Magento, pe marketplace-ul dedicat platformei există în prezent peste 13.000 de extensii gratuite și premium. Modulele plătite pot adăuga noi funcționalități magazinului online pentru a îți putea extinde afacerea.

Magento a fost conceput pentru magazine eCommerce mari si foarte mari, oferind funcții și extensii pe măsură. Chiar dacă este mai dificil de lucrat cu Magento, și această platformă oferă pe marketplace o mulțime de teme și extensii la diferite prețuri, însă ceva mai ridicate în comparație cu OpenCart.

OpenCart vs Magento SEO (Search Engine Optimization)

Proiectarea unui magazin de comerț electronic de calitate nu este suficientă atunci când nu ai trafic. Magazinul trebuie să fie “SEO friendly” pentru a putea obține un rank bun în motoarele de căutare, mai ales că una dintre principalele surse de trafic este căutarea organică.

Deși OpenCart a evoluat mult în ultimii ani și oferă partea esențială pentru optimizarea SEO, este recomandat să folosiți un modul avansat de SEO pentru o mai bună optimizare On-Page. Magazinele online dezvoltate de noi vin deja integrate cu un modul SEO foarte important care acoperă toate uneltele pentru o optimizare complexă.

Nici Magento nu se bazează pe optimizare completă pentru motoarele de căutare, însă vine cu o gamă largă de funcționalități SEO personalizabile. Magento dispune, în plus, de setări în masă pentru a ușura această muncă.

În plus față de rescrierea URL-ului și optimizarea redirecționării, Magento acceptă editarea pentru sufixe URL, plus tag-uri canonice pentru produse și categorii. Pentru o optimizare SEO completă, există extensii dedicate la fel ca cele pentru OpenCart.

Marketing

Extensiile OpenCart sunt utile și pentru marketingul digital și în promoții (campanii de cupoane, vouchere, puncte de recompensă etc). Acestea completează sistemul de afiliere implicit al platformei care poate derula și urmării campanii promoționale.

Pentru a menține lucrurile organizate se pot defini grupuri de clienți unde se pot seta prețuri diferite în conformitate cu campaniile respective sau crea diverse reguli si combinații.

Magento oferă mai multe funcționalități promoționale notabile. În plus față de OpenCart, se pot stabili oferte relevante pentru vânzări „upselling” și „cross-selling”.

Ambele platforme oferă posibilitatea de  a crea cupoane/vouchere sau reduceri, care să vizeze cumpărători individuali sau grupuri. Ele pot fi ajustate pentru diferite combinații de articole, categorii, perioade de timp variate, ocazii speciale și așa mai departe.

Securitate

Securitatea este o preocupare uriașă în zilele noastre. Atunci când utilizezi o platformă de comerț electronic este esențial să protejezi datele clienților.

Întrucât OpenCart este o platformă simplă și ușoară, este mai puțin vulnerabilă la o încălcare a securității. Sistemul de protecție de bază oferit de platformă este mai mult decât suficient, dar există și extensii de securitate ce pot fi instalate.

Magento ia securitatea foarte în serios. Oferă actualizări periodice cu patch-uri de securitate, dar rămâne o platformă open source unde trebuie urmate anumite recomandări de securitate. În afară de extensii, se pot utiliza sisteme firewall (WAF) pentru a proteja magazinul.

Costuri

Platforma de comerț electronic pe care o alegi are un impact imens asupra performanței magazinului, și chiar dacă ambele se pot descărca și instala gratuit, nu trebuie ignorate costurile aferente (găzduire, suport, mentenanță, module etc).

Cheltuielile de găzduire sunt mult mai ieftine atunci când vine vorba de OpenCart. Fiind o platformă ușoară și nu la fel de complexă, folosește mai puține resurse. Există posibilitatea de upgrade atunci când afacerea se extinde.

Deși se poate opta pentru module gratuite, acestea nu sunt la fel de eficiente ca cele plătite, lucru valabil și pentru tema magazinului. Însă prețurile acestora sunt accesibile pentru afacerile mici și medii.

Este un fapt cunoscut că Magento necesită multe resurse. De aceea nu se recomandă găzduirea partajată (shared). Pentru o performanță cât mai bună a magazinului este mai eficientă găzduirea dedicată (VPS).

Sumar

Am încercat să evidențiem câteva argumente pro și contra pentru OpenCart vs Magento pe care tu să le iei în considerare în funcție de nevoile afacerii tale.

Dacă ai un magazin mare care crește rapid, Magento este o alegere bună, fiind scalabil pentru a sprijini dezvoltarea magazinelor mai mari. În schimb, dacă deții o companie mică sau medie, OpenCart este mai potrivit, deoarece este mai intuitiv și mai accesibil.