5 cai prin care protejezi reputatia brandului tau online
Faptul ca traim intr-o era a interenetului, nu mai este pentru nimeni o surpriza! Acest lucru, insa, are un foarte mare impact asupra companiilor din ziua de astazi.
De ce? Hai sa luam un exemplu concret! Inainte de a colabora cu firma ta, clientii ce fac? Cauta pe Google informatii relevante, vis-à-vis de companie, servicii si produse.
Asadar, este imperios necesar ca brandul tau sa aiba o prezenta puternica in online. Creare de continut relevant, atractiv, care se cere share-uit si este usor de gasit este cea mai buna defensiva in fata unor comentarii sau review-uri negative, care s-ar putea gasi in rezultatele de search.
Urmatoarele 5 strategii de management ale reputatiei online te vor ajuta sa mentii o buna imagine a brandului tau, crescand credibilitatea acestuia!
1. MENTINE SITE-UL COMPANIEI UPDATAT LA ZI
Site-ul afacerii tale este primul loc in care potentialii clienti ajung, atunci cand fac minimum de research. Asa ca, fii sigur ca acesta reuseste sa lase o prima impresie buna!
Odata ce elementele de baza – landing page, informatii de contact, servicii si produse- sunt puse la punct, poti adauga oricand ceva mai mult.
Cel mai bun punct de start ar fi pagina de bio. In general, oamenii vor sa lucreze cu o companie careia nu ii este teama sa-si prezinte echipa. Scrierea unor descrieri reprezentative pentru angajatii tai, este o cale exceptionala de a-ti prezenta echipa, reusind, in acelasi timp, sa-ti umanizezi brandul. Nu uita sa incluzi in aceste descrieri si aspecte profesionale importante – domenii de activitate, experiente anterioare, concursuri si alte aspecte notabile.
2. CREEAZA UN BLOG DE COMPANIE
Un blog al companiei poate face mai multe decat iti poti imagina, atunci cand vine vorba despre vizibilitatea ta in motoarele de cautare. In acelasi timp, acesta poate duce la cresterea considerabila a traficului pe site-ul tau si la crearea unei relatii solide cu targetul tau.
3. FII ATENT LA REVIEW-URI
Avand in vedere ca 88% dintre consumatori se incred in review-urile pe care le citesc online, la fel de mult pe cat se incred in recomandarile personale, fii sigur ca adaugi si o sectiune de opinii. Cu cat ai mai multe opinii pozitive, cu atat mai bine!
Pentru a primii cat mai multe review-uri pozitive, ai grija sa-ti tratezi clientii cu respect si profesionalism, atat in mediul online, cat si offline.
4. FOLOSESTE-TE DE SOCIAL MEDIA PENTRU A LANSA CONTINUT RELEVANT
Retelele de socializarea ca Facebook, LinkedIn, YouTube si Twitter sunt foarte folositoare in promovarea corecta si eficienta a unui brand. Daca compania ta intreprinde ceva maret, care merita cunoscut, atunci nu evita sa-ti instiintezi clientii prin intermediul acestor platforme de social-media.
5. NU IGNORA BRANDUL PERSONAL
Daca ai grija sa-ti dezvolti brandul personal la fel de bine ca cel al companiei tale, atunci fii sigur ca te vei bucura de o vizibilitate si mai mare, care va influenta rezultatele cautarilor pe brand. In multe cazuri, la inceputurile companiei tale, oamenii te vor cauta pe tine pe Google, inainte sa caute afacerea ta. De aceea este foarte important sa ai grija si de imagina ta personala, nu numai a brandului. Astfel, tu devii cel mai important brand ambassador al propriei tale companii.